Alkuvaiheen järjestelyjä

 

Sähkömies Lamppu (tosi juttu!) kävi taas tekemässä joitakin parannuksia systeemeihin. Minä lahjoitin hänelle otsalampun joka sähkömiehelle on erityisen tärkeä. Tuokaa kaikki tuliaisiksi Motonetin lamppuja 4,90 sillä jostain syystä ne eivät ole yleisiä täällä. Mutta monissa ammateissa tärkeitä, kun valaistus on mitä sattuu.

 

Siirsimme nettiyhteyden piuhat parempaan paikkaan ja sain lisää sähkörasioita. Lähipäivinä pitäisi järjestyä nopeampi wi-fi yhteys ja silloin olen vapaa piuhasta. Tv pelaa kun siihen tuotiin uusi boxi. Oli kiva jakaa kyniä näille pikku apulaisille, joita usein pyörii tekijöiden mukana, oppipoikina. Lampullakin oli pikkuveli följyssä. Täytyykin muistaa ottaa kyniä taskuun joka päivä. Sainkin kasattua niitä tarpeeksi mukaan, eri tutuilta, yhteensä kai 40. Ne ovat haluttuja, kunhn on vähän mustetta jälellä ja naksuva malli.

 

Abdy hankki mulle uuden paikallipuhelimen, kiinalaisen NOKIAN ja kaksikorttisen, hinta 675LE. Ongelmaksi tuli, että mun Suomipuhelimen kortti oli pilkottu pieneksi ja sen saaminen uuteen kännyyn osoittautui vaikeaksi. Taidetaan tarvita kännykkätohtoria siihen vaivaan. Olin jotenkin sössinyt edellisen prepaid-korttini eli Egykännyn kateisiin ja nyt sitten seuraa suuria harmeja, kerätä kaikki numerot uusiksi. Tosin osa eli tärkeimmät Egykontaktit on myös siinä Suomikortilla, mutta kun se ei nyt pelitä.

 

Viisumisotku opetti taas jotakin. Ensinnäkin hinnat oli nostettu uudelle tasolle, ent 115LE, nyt 180. Luulin ostaneeni keväällä poislähtiessä tuloviisumin, mutta se oli väärinkäsitys. Olin saanut vain pidennyksen ilman sisääntuloa maahan. Ilmankos hinta oli kovin edullinen. Ehkä sitä kikkailua ei kannata harrastaa tai sitten pitää selvittää eikä möhliä. Minulle jäi jostakin syystä reilusti puntia keväällä, joka sinänsä auttoi ja helpotti asioita, kun yöllä tultiin. Mutta kun punnan kurssi on vajonnut, ostin keväällä niitä turhan kalliilla. Kokemuksen neuvo kursseihin = tee jo kotona muistilappu johon merkkaat kohdemaan valuutat 1,5,10,15,20,25 jne vastaamaan euroja. Auttaa kummasti jo lentoaseman ostoissa ja ensipäivien hämmingeissä.