Tänään sitten ehdin ensi kertaa nettikahvilaan. 30 min istunto maksaa 2 puntaa. Istuin tunnin mutta tyttö veloitti sen 2. Olin tyytyväinen, sillä mulla oli ongelmia blogin ja meilien kanssa. Kummallista oli että sain ihan hyvin sisään mulle osoitetut postit, mutta mitään ei lähde ulos.

Tullessa poikkesin puistoon istumaan kahvilan päytään, otin kahvin ja avasin koneen. Tekstasin Samille saadakseni apua pulmaan. Monen tekstarin jälkeen keksin ottaa uudella hienolla kännylläni kuvan läppärin ruudulta ja lähettää sen Samille, jonka näin oli helpompi neuvoa kun näki ohjelman reaktiot. Mutta ongelma ei selvinnyt.

MUTTA SITTEN JOTAKIN KUMMAA! Kun olin sulkemassa läppäriäni, tuli ilmoitus että joku toinen käyttää tätä konetta, suljenko siitä huolimatta? Tietysti suljin. Tämä oli ensi kerta mulle. Onko muille sattunut vastaavaa?

Tämä tietysti kertoo siitä, että koneet on helppo kaapata ja muodostaa niistä bottiverkko, jonka avulla tehdään niitä palvelunestohyökkäyksiä (kamala sana) eli kaadetaan isojakin atk-palveluita. Mitenkähän tästä selvitään? Ilmeisesti kohta joku tarjoaa putsauspalveluja, joita nyt on vaikeata löytää.

Ensi kerralla kun nostin rahaa automaatista kävin 3 pankin luukuilla. Kaikilla oli systeemit nurin. Tänään juttelin Saadin kanssa joka kertoi että hänellä on sähköposti jumittanut töissä ja kotona jo 4 pv.