luxor 72.2009 pikkupaloja 13.12.

Ihanaa, sain asuinseuraa. Naiset saapuivat väsyneinä ja kiukkuisina, kun lento oli jo lähdössä 2 tuntua myöhässä, palvelu surkeaa Bulgarian Airilla. Tuloselvityskin tuntui takkuavan ja vei melkein 3 varttia, ennenkuin olivat ulkona. Olivat keksineet ihan itse merkata tulokorttiin keksaistun hotellin, jota minä en uskaltanut tehdä. Itse asiassa sain saman ohjeen täällä, kun olivat vielä koneessa. Lähetin textarin, että pankaa hotelli Emilio. Mutta eivät saaneet mun viestejä ennen kuin olivat jo ulkona. Minä kun olin tunnollinen, jouduin kentällä soittamaan Saadille, joka selosti asian ja osoitteen lentokentän kerberokselle.

Vastaantuloauto oli iso pakettiauto joten kamat mahtui hyvin. Iltapalaksi tehtiin kaikenlaista, mitä kämpillä sattui olemaan ja naiset olivat ostaneet pari viinipönikkää. Toinen tyhjeni illan kuluessa.

Tänään aamulla golfia 9 reikää, mulla oli auto ja reippaat mimmit kävelivät. Toki kamat kulki autossa.

Sitten hyvä indonesialainen lounas Heinin kuppilassa, vähän turisteerausta ja asioiden palauttamista mieliin. Käytiin katsastamassa mm. parturi-hieroja-jalkahoitaja-paikka, jotta osaavat sinne ilman minua, kun kaikki ei kuitenkaan voi olla hoidossa yhtäaikaa.

Irma ja mummeli lähettävät terveisiä tutuille.

Kehittelin jo Heinin kanssa ratkaisun paluulle. Hän kertoi lentävänsä Jetlinellä Brysseliin hintaan 49 euroa, ja matkapäivä on 26.1.2010. Ehdottelin että tulisin samalle lennolle, jos saan lipun. Sillä Myriamilla on majoitus siellä ja jos jokin, esim jatkolento, menee pieleen, voisin yöpyä siellä eikä hotellissa. Katsotaan nyt, miten se selviää. Onneksi mun viisumi on voimassa 28.1 asti. Vaikka kuulemma sen pidentäminen olisi läpihuutojuttu.

Joka tapauksessa seuraava golfitreeni on tiistaina, lähtö 8.30 ja Hein tulee samaan ryhmään.

Kadulla näkee todella montaa merkkiä kiinalaisia moottoripyöriä. Joku kertoi, että sellainen maksaa noin 4000 paikallispuntaa, siis 500 euroa. Veikkaan, että jos niitä alettaisiin meille tuomaan, olisi hinta kymmenkertainen. Minäkin maksoin kiinalaisesta sähköskootteristani 1500 e. Sen huollossa esiintyi ongelma, että kotoväki ei saanut auki lukkoa, joka on samalla virta-avain. Se lukitsee satulan alla olevan kotelon, jota kautta virtaa akkuun ladataan.