Pikakelaus

Paneuduin aamulla miettimään kotona kohta alkavaa talohanketta, sen teknisiä osia ja hankintoja. Onneksi muut hoitavat, minä vai asettelen tavoitteita ja toiveita. Tarkoitus on tehdä jotakin todella uutta mutta kovin vaatimattomassa mittakaavassa. Yllättäen pienuus tuokin joitakin ongelmia.

Egyptin pääsyyttäjä on asettanut syytteeseen 75 tyyppiä syyllisinä tai myötävaikuttajina siihen typerään ja törkeään ihmisten pahoinpitelyyn ja tappamiseen, mikä tapahtui fudismatsin lopuksi Suezissa tammikuussa. Oikein. Mikä tulee olemaan lopputulos, onkin sitten kovin mielenkiintoista.

Olin päivällä pikku autoajelulla Mahrusin kyydissä. Hän lähettää tutuille terkkuja, että on onnistunut tupakkalakossa tai siis kokonaan lopetuksessa. Kolmisen kuukautta röökaamatta, hienoa. Kävimme katsomassa erään Ahmedin kanssa tiettyjä juttuja, joista ehkä voisi kehittyä pikku sivubisnes minulle. Aika näyttää.

Eilen piti tulla perimään loppuviikkojen vuokraa isännän veli. Välikätenä on tarvittu Samiria joka puhuu minun kanssani ja selittää jutut isälle. Nyt mun ehdotus taisi vähän hämmentää, koska hän ei sitten ilmaantunutkaan rahoja hakemaan. Arvelen että hän hyväksyttää veljellään Italiassa sen, että saan maksaa vain 2 viikkoa, en koko kuukautta.