Jännitystä

 

Tomi Tuuha on mukana voimistelun EM-kisassa ja hyppää kohta. Muistelen aikoja jolloin suomalaiset olivat kovia kaikissa lajeissa voimistelussa. Nyt vain yksi ukko pärjää.

 

Olen tehnyt vaalityötä vihreiden avuksi ja erityisesti Oraksen puolesta. Olipas kivaa olla aurinkoisella Nummelan torilla juttelemassa ihmisten kanssa ja tarjoamassa esitteitä.

Nyt sitten jännitän tässä illansuussa. Varsinainen tulos saadaan jo melkoisella varmuudella ennakkoäänistä ja sitten voikin vilkuilla välillä jääkiekkoa.

10386261_885230614835890_616806153620774

Venäjän valmentajan typerä ele sai oikean reaktion ja heppu on poissa illan matsista. Voivat toki käyttää jotakin salattua puhelinavustusta jossa katsomosta voi antaa hyviä neuvoja apuvalmentajalle.

 

Muistelen ikivanhaa juttua, kun olin eka kertaa ehdolla valtuustoon ja sitten tv näytti läpimenneet nimet. Uusimaa oli viimeinen listalla, koska täällä on paljon äänestäjiä ja laskenta hidasta. Vihti taas oli listassa aakkosten viimeisenä ja vihreät uutena ryhmänä samoin ja meidän läpimenneistä mä olin viimeinen, joten koko Suomen vaalilähetyksessä mun nimi oli ruudun viimeinen.

 

Muistojen sarjaan pitää sitten lisätä, että TV1 haastatteli mua vaalien jälkeen siksi, että olimme niiden muutaman kunnan joukossa, jossa vihreistä tuli vaa`an kieli oikeiston ja vasemmiston väliin. Sehän oli herkullinen tilanne ja mieluista aikaa.

 

Vaaleja käydään muuallakin ja yhtä jännä on tilanne myös Ukrainassa, jossa äänestetään pressan pallista. Siellä vaan taitaa suklaakeisari olla ylivoimainen.