Hassan on ilmeisesti halunnut tehdä talostaan sen tyylisen että siinä on länsimaista henkeä. Siksi hän minua pyysi värityksen konsultiksi ja on pyytänyt mielipiedettä kalustuksen ja mattojen väreihin. Tänään sitten tapahtui periaatteessa ratkaiseva irtiotto tavoista, sillä hän halusi nimikyltin portille. Täällähän ei kaduilla juuri ole nimikylttejä, täällä landella on tuskin virallisia nimiäkään, eikä varsinkaan taloilla numeroita. Kun olin tekstannut ylijääneelle graniittisuikaleelle vedenkestävällä tussilla nimen, se yhdessä naulattiin kiviseinään. Hassu juttu, mutta isot rautanaulat uppoaa poltettuunkin savitiileen, on se niin haurasta kamaa. Siihen siis kyltti silmän korkeudelle portinpieleen ja Hassan kyseli mitä muuta siihen voisi tekstata. Ehdotin talon numeroa, mutta hänellä ei siitä ole varmuutta, mutta päätteli että voisi olla seuraava numero vastapäisen naapurin numerosta ylöspäin. Joka muuten oli 83, joka ei voi olla talojen lukumäärä kadunpätkän alusta vaan jonkinlainen rekisterinumero. Siitä ei siis ole mitään apua sille, joka etsii vaikkapa postilaatikkoa, joita niitäkään ei ole. Ehdotin piruuttani että kylttiin tekstataan myös vaimon nimi, mutta se idea oli liikaa! Jos talolla olisi nimi brittitapaan, olisi se ollut sopiva ja tyylikäs, mutta kun nimiä ei taloille anneta kuin aniharvoin. Ehkä tästä syystä alkaakin himottaa panna SINUHETALON nimi esiin, sekin ihan vaan kurillaan, poikkeuksena.

Taloomme poikkesi Annukan kutsusta täällä asuva taiteilija ja henkinen mietiskelijä Bryan Flynn, britti joka on asunut pitkään jenkeissä, joten hänellä on (ollut?) kolmen maan passi, myös USA:n ja EGYN. Jos on niin jokin lenkki jossakin lie pettänyt, sillä yleensä voi saada vain kaksoiskansalaisuuden vankoin perustein. Mies maalaa ja tekee videoita, joiden taidokkuutta voi vain ihailla. Katso

ja ihaile, vaikka et ihan kaikkea ymmärtäisikään. BF on asunut monissa maissa ja kai etsinyt henkistä kotiaan jonka  lienee arveluni mukaan nyt täältä löytänyt, sillä hän on omaksunut arabinimen Muhammed ja osaa laulaa sufilauluja ja osallistua paikalliseen henkiseen elämään. Hän on myös perusteellisesti perehtynyt vanhaan Egyyn, sen uskontoon ja siihen liittyviin ajatusmalleihin, symboleihin, teksteihin ja kuviin, ja niihin liittyviin merkityksiin. Niistähän eivät paikalliset juurikaan välitä tai niitä pohdi ja selitä, koska se on ristiriidassa islamin kanssa. Hän tutkii molempia. Monitaiteellinen poikkeusyksilö.