luxor 96.2010 muiden jutut

On tämä ihanaa, kun sain oman nettiyhteyden (omassa kotona!) Kirjoitan näitä mainosmiesten virittämiä Sonera-kielivirheitä, vaikka tiedän että esim Vuokko saa väreitä selkäpiihinsä, jos nyt yleensä sattuu lukemaan. Joku voisi hänelle vinkata, vihtiläiset? Pena, me sentään tehtiin yhteinen julkilausumakin, vanhat viisaat!

Luin juuri Matti Vanhasen blogia. Se on lyhyttä, mutta täyttä asiaa. Voisipa olla noin lyhytsanainen, mutta enhän mä voi. Meidän kirjoituksilla on ihan eri tavoite, motiivi ja kohderyhmä. Minä lienen MV:n kohderyhmää, hän ei ole mun. Mulla on motiivina yksinäisyyden ja suomen puhumisen kompensoiminen, hänellä ei. Hän puhuu yleensä politiikan sanahelinää, jota sinänsä olen oppinut lukemaan, mutta yhä enemmän myös oppinut tunnistamaan helinäksi. Hänen tavoitteensa oli ensin olla poikkeuksellisesti pääministerinä kolme kautta eli ennätys. Tavoite kaatui kai omaan mahdottomuuteensa, koska politiikan suhdanteet ovat rytmisesti nopeampia kuin Vanhasen biorytmit. Mulla taas ei ole tavoitetta, mutta se saattaa löytyä, jos kommentteja tulee lisää.

Kohderyhmä on meillä molemmilla ihan hakusessa. Kunhan edes tietäisi itse, mihin pyrkii? Siis Matti. Mun kohderyhmää on vielä vaikeampi hahmottaa, mutta vaimolle voi sanoa että katso nyt, on muitakin näkemyksiä näistä jutuista. Yhteistä mulla ja Matilla on näemmä vaikeus tulla ymmärretyksi lähimpien piirissä. Matilla vaan se piiri on suurempi. Kun on noi puolueen omat lähipiiriläiset.

Luin eilen Soininvaaran blogia kadehtien. Ei riitä kateuden aiheeksi pelkästään Oden äly ja osaaminen. Miehellä on hitosti lukijoita, kun parhaaseen kirjoitukseen tuli 99 kommenttia. Toiseen muistaakseni yli 70!!! Mutta onhan Ode tunnustetusti suomenälykkö, jota muut vihreiltä kadehtivat. Onneksi valtiovalta on hoksannut ottaa Oden osaamisen käyttöön, ja pyytänyt hänet mukaan selvittämään montaa visaista kuntaliitoshanketta. Odelta pesee. Lukekaa vaikka joulukuun alussa ilmestynyt tilaustyö, pamfletti "Julkisen talouden tuottavuus" http://www.soininvaara.fi/julkaisut/

Olen nauttinut tästä nettiyhteydestä myös ihan kakaramaisesti eli pelannut jotakin MTV3 peliä, vaan siksi että se on mahdollista. Nyt sekin on testattu ja ajanvietteeksi kevyeksi havaittu. Jotain älyllisesti haastavampaa pitää netin tarjota. Kun olen lukenut Wikipedian artikkeleita, olen monta kertaa halunnut tehdä parempaa, mutta ei tunnu aika riittävän. Nyt olisi aikaa, ja mahdollisuus tarkistaa väittämiä. Tarkoitan artikkeleita Egyptistä ja Luxorista. Mutta taas törmään tähän bittinikkareiden muuriin. En edes viitsi, jaksa perehtyä niihin kommervenkkeihin, joita tarvittaisiin, jos aikoisi artikkelia korjata tai laatia. Siihen voisi ehkä paneutua, jos joku nettinäppärä avustaisi. Paskanmarjat.

Luin myös kiistellyn Halla-ahon blogin juttuja, ja ihmettelen että häntä niin pelätään ja vihataan. Mies kirjoittaa usein ihan järkeviä.

 Terkkuja

 Paka kirjoitti 04.01.2010 - 01:20

Heippa!

 Iloinen yllätys, että löysin sivusi! Kiinnostavaa luettavaa! Googletin Luxorissa asuvaa. Olen eläkkeellä ja naimisissa oleva nainen ja aion tulevaisuudessa muuttaa talvikuukausiksi Luxoriin. Kävin viimeksi loka-marraskuussa ja aiomme tulla taas helmikuussa pariksi viikoksi.

 Tähän asti olen seurannut mielenkiinnolla suomalaisen Kairo/Luxor-asukkaan päiväkirjaa. Harmillista vaan, että hän muutti perheineen joulun alla Suomeen. Hän on tehnyt hyvän Luksor-oppaan.

 Käydään lukemassa yo blogi. Itse teen sen seuraavaksi. Siellä lieneekin ratkaisu siihen, mitä olen miettinyt ja kaivannut, eli turistin LUXOR-opas. Voipi olla että minun kokemukseni ovat hiukan erilaiset ja näitä voisi täydentää ja yhdistää.

 Kopioin Satunnaisen blogista hänen antamansa linkit:

Cairo Street Children (Kairon katulapset)
http://www.cairostreetchildren.com/katulapsiongelma.html

Suomalaisille Egyptissä
http://groups.yahoo.com/group/finnsinegypt/

Luxor matkaajalle
http://www.luxor-info.net

 Lisää hyviä blogeja:

http://luomulaakso.blogspot.com/search/label/ilmastonmuutos